wtorek, 5 maja 2015

Gruzińska Cerkiew


Prawosławie to dominujaca religia w Gruzji. Gruzini należą do bardzo religijnych co da się zauważyć spacerując ulicami miast czy podczas jazdy marszrutką. Jednym z projektów który obiecałem sobie że przywiozę z tego pięknego karaju to właśnie wizyta w Cerkwii. Pierwsza próba miała miejsce nieopodal Telavi ale po pogrożeniu palcem przez Popa odpusciłem. Pozostał niedosyt ale szacunek do cudzego wyznania i poszanowania czyjejś świętości pozwolił łatwiej przełknąć gorzką ślinę. W przed ostatni dzień pobytu lokalny taksówkarz zawiózł nas do Katedry Bagrati w Kutaisi. Katedra ulokowana jest nad całym miastem i mozna powiedzieć że nad nim góruje. Widok niesamowity i do tego piękna metafora którą budowniczy owej budowli chciał przekazać ponad 1000 lat temu, do dziś nie straciło to na swojej aktualności. Tutaj o wiele łatwiej było o zrobienie kliku zdjęć...nie, nie naprawdę nie było słychać klapnięć lustra mojego aparatu i "bip" potwierdzającego ostrość Emotikon wink Na zaledwie klika może kilkanaście minut wkradłem się do bardzo intymnego aspektu życia każdego mieszkańca tego kraju. Ciesze się że udało mi się zrealizować ten materiał przy czym zostałem niemal nie zauważony co było dla mnie priorytetem.
Copyright © Marcin Drab 2015 All Rights reserved
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz